המלצות לאחר ניתוח מתיחת בטן

רחצה: מומלץ להתקלח יממה לאחר הניתוח. יש להמנע משפשוף אתרי הניתוח ואין להוריד את החבישות

חגורת בטן: על-מנת להשיג תוצאה מיטבית יש ללבוש את חגורת הבטן למשך 24 שעות לאחר הניתוח (למעט בעת מקלחת). לאחר כחודש ניתן להסירה.

נקזים: יש לבצע מעקב ורישום יומי אחר כמות ההפרשות בנקזים. לרב הנקזים מוצאים לאחר מספר ימים, כשכמות ההפרשה פוחתת מ-24 סמ"ק ביממה. יש ליידע את ד"ר שטהל על כמות ההפרשות בנקזים.
במידה והנקזים מתמלאים או בהופעת נפיחות יש ליידע את ד"ר שטהל באופן מיידי.

חבישות: יש להמנע מלהסיר עצמאית את החבישות. לרב הפלסטרים הדקים (סטרי-סטריפים) יפלו מעצמם לאחר החלמת החתכים הניתוחיים, בד"כ תוך 3 שבועות.

פעילות גופנית: ניתן לחזור להליכה תוך שבוע-שבועיים מהניתוח. יש להמנע מפעילות אירובית וספורטיבית למשך 3 שבועות מהניתוח. החזרה לפעילות בכפוף לאישור ד"ר שטהל בעת ביקורת במרפאה.

חשיפה לשמש: צורתן הסופית של הצלקות מתקבלת בתום שנה מהניתוח. בתקופה זאת מומלץ לצמצם את החשיפה לשמש ולמרוח קרם הגנה בעל מקדם הגנה (SPF) של 30 לפחות

משככי כאבים ותרופות: יש ליטול משככי כאבים בעת התחלת הופעת הכאב. מומלץ להתחיל באקמול או אופטלגין, ורק בהעדר שיפור להשתמש בתרופות מרשם, כגון פרקוסט.
במידה ואת/ה נוטל/ת תרופות באופן קבוע, יש ליידע את ד"ר שטהל ולקבל הנחיות הן מד"ר שטהל, הן מהרופא המרדים והן מהרופא המטפל דרך קבע.
ניידות: יש להמנע משכיבה ממושכת במיטה, ולהתנייד מייד למחרת הניתוח, זאת ע"מ לקצר את תקופת ההחלמה ולפחית את שיעור הסיבוכים. בשבועיים הראשונים מומלץ להתנייד בכיפוף קל.

חזרה לעמוד הניתוח

צרו עימי קשר

    עוד על מתיחת בטן
    side-menu-top
    side-menu-faq
    side-menu-rec
    side-menu-gal
    side-menu-tips-before
    side-menu-tips-after
    side-menu-bot
    עוד על מתיחת בטן לגברים
    side-menu-top
    side-menu-faq
    side-menu-rec
    side-menu-gal
    side-menu-tips-before
    side-menu-tips-after
    side-menu-bot