המלצות לאחר הקטנת חזה

רחצה: מומלץ להתקלח (ללא חזיה) יממה לאחר הניתוח. יש להמנע משפשוף אתרי הניתוח ואין להוריד את החבישות

חזיה: על-מנת להשיג תוצאה מיטבית יש ללבוש את חזיית הספורט למשך 24 שעות לאחר הניתוח (למעט בעת מקלחת). לאחר כחודש ניתן לעבור לחזיה רגילה (עם ברזלים). לבישת חזיה לאורך זמן תשמור על תוצאה אסתטית.

נקזים: במידה והושארו נקזים בניתוח יש לבצע מעקב ורישום יומי אחר כמות ההפרשות בנקזים. לרב הנקזים מוצאים לאחר מספר ימים, כשכמות ההפרשה פוחתת מ-24 סמ"ק ביממה. יש ליידע את ד"ר שטהל על כמות ההפרשות בנקזים. במידה והנקזים מתמלאים או בהופעת נפיחות בשד יש ליידע את ד"ר שטהל באופן מיידי.

תנוחת שינה: בשבוע הראשון שלאחר הניתוח מומלץ לישון על הגב על-מנת לסייע בהורדת הבצקת.

נהיגה: ניתן לחזור לנהוג כאשר חלפו הכאבים, לרב תוך 4-6 ימים.

פעילות גופנית: ניתן לחזור להליכה תוך שבוע-שבועיים מהניתוח. יש להמנע מפעילות אירובית וספורטיבית למשך 3 שבועות מהניתוח. החזרה לפעילות בכפוף לאישור ד"ר שטהל בעת ביקורת במרפאה.

חשיפה לשמש: צורתה הסופית של הצלקת מתקבלת בתום שנה מהניתוח. בתקופת זמן זאת מומלץ לצמצם את החשיפה לשמש ולמרוח קרם הגנה בעל מקדם הגנה (SPF) של 30 לפחות

חבישות: יש להמנע מלהסיר עצמאית את החבישות. לרב הפלסטרים הדקים (סטרי-סטריפים) יפלו מעצמם לאחר החלמת החתכים הניתוחיים, בד"כ תוך 3 שבועות.

משככי כאבים ותרופות: יש ליטול משככי כאבים בעת התחלת הופעת הכאב. מומלץ להתחיל באקמול או אופטלגין, ורק בהעדר שיפור להשתמש בתרופות מרשם, כגון פרקוסט.
במידה ואת/ה נוטל/ת תרופות באופן קבוע, יש ליידע את ד"ר שטהל ולקבל הנחיות הן מד"ר שטהל, הן מהרופא המרדים והן מהרופא המטפל דרך קבע.

חזרה לעמוד הניתוח

צרו עימי קשר

    עוד על הקטנת חזה
    side-menu-top
    side-menu-faq
    side-menu-rec
    side-menu-gal
    side-menu-tips-before
    side-menu-tips-after
    side-menu-bot